Premiär för Chefspodden!

Sedd av 351

Ledarskap. Idag har vi äntligen premiär för vår egen Chefspodd! I det allra första avsnittet pratar vi med Peter Örn, som pratar mer om att leda med tillit.

Senast ändrad 10:37, 28 Nov 2017
Peter Örn gästar det allra första avsnittet av Chefspodden med Hanna Broberg.

Som vi har längtat! Vår nya chefspodd har äntligen sett dagens ljus, och vi ser fram emot många intressanta samtal framöver. Podden kommer att gästas av forskare, chefer och olika personer som kan bidra med inspiration och kunskap om aktuella, viktiga chefs- och ledarskapsfrågor ur ett professionsperspektiv.

Det första avsnittet av Chefspodden handlar om att leda med tillit. Gäst är Peter Örn, redaktör för den populära boken Leda med tillit. I boken medverkar elva forskare som beskriver vad tillit är, hur mer tillitsbaserad styrning kan fungera, och hur förutsättningarna för chefer och medarbetare ser ut idag. Samtalet handlar bland annat om balansen mellan kontroll och tillit, och om ansvaret, dialogen och möjligheten att leda med tillit. Vilka krav ställer politiker och vad händer vid kriser och kritik i media?

Tipsa oss!

Podden leds av Hanna Broberg som är chefsstrateg på Akademikerförbundet SSR och Svensk Chefsförening. Framöver kommer vi bland annat att djupdyka i ämnen som hot och våld, arbetsmiljöarbete, mentorskap, etik och digitalisering. Har du tankar eller förslag på vad du vill att vi ska prata om så mejla Hanna Broberg.

Nästa avsnitt kommer att handla om stöd och trygghet för chefer, om varför vi har en chefsförening och vad chefsförhandlarna kan göra. Missa inte det!

up 50